Kundeservice

Mest stillede spørgsmål

hej@luxreaders.dk
Venligst vedhæft dit ordrenummer når du kontakter vores kundeservice

Svarer inden for 48 timer i hverdage

Levering, returnering & ombytning

  • Hvad koster levering?

    Vælger du 3 par briller får du GRATIS fragt med PostNord uden omdeling.

    Vælger du 1 eller 2 par briller koster PostNord uden omdeling 29 DKK samt PostNord med omdeling for 39 DKK.

    Vi tilbyder også GLS Pakkeshop for 29 DKK og PostNord erhverv for 29 DKK.

  • Hvor lang er leveringstiden?

    Hvis du bestiller før kl. 14 på almindelige arbejdsdage vil din ordre blive pakket og afsendt samme dag. Bestiller du efter kl. 14 eller i weekenden, vil din ordre blive pakket og afsendt på den efterfølgende arbejdsdag.

    Så snart forsendelserne afgår fra vores lager er de typisk 1-2 dage undervejs.

  • Fri retur

    Det er gratis at returnere dine varer til os og du har fuld returret. Du skal blot anvende den vedlagte forudbetalte returseddel og pakke varerne forsvarligt i samme originale emballage som de er modtaget i.

    Læs mere om fri retur her

  • Jeg modtog ikke en returlabel

    Hvis du ikke modtog en returlabel sammen med din ordre, så kontakt vores kundeservice. Vi kan nemt og hurtigt sende en ny forudbetalt returlabel til dig, som du bare skal printe ud.

  • Hvordan returnerer jeg?

    Pak de produkter som du vil returnerer i deres originale indpakning, herefter placerer du æskerne i den pakke som de kom i.

    Udfyld den forudbetalte returlabel med dit ordrenummer og klister den på pakken. Aflever nu pakken til den speditør, som er anvendt i forbindelse med udleveringen af pakken. (enten via PostNord på dit lokale PostNord posthus eller postbutik eller via GLS' pakkeshops).

    Vigtig bemærkning: Forsendelsen er kun gratis ved brug af Luxreaders' forudbetalte returlabel. 

    Du modtager automatisk en mail, når vi registrer de varer du sendte retur på vores lager. Vær opmærksom på, at dette kan tage op til 14 dage. 

    Når vi har modtaget returvarerne, så vil købssummen udbetales til den anvendte betalingsform.

  • Hvordan ombytter jeg?

    Hvis du vil ombytte nogle af dine produkter, så skal du først returnere de varer som du gerne vil ombytte.

    Du pakker de produkter du gerne vil ombytte i deres originale emballage. Herefter udfylder du den forudbetalte returlabel og aflevere pakken til den speditør som er anvendt i forbindelse med udlevering af pakken.

    Når vi har modtaget pakken på vores lager, så vil du få pengene retur for de produkter du gerne vil have ombyttet. Herefter skal du bare vælge de produkter du hellere vil have.

    Før du betaler, så skriv til vores kundeservice så du kan få de ombyttede briller til samme pris pr. stk. som da du bestilte 3 par.

  • Tilbagebetaling ved returnering

    Hvis du fortryder dit køb, så refundere vi alle betalinger i forbindelse med købet. Dette gælder også eventuelle leveringsomkostninger.

    Det er dog ikke gældende for følgende tilfæde:

    Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryde en del af købet, så refunderer vi ikke leveringsomkostningerne.

    Hvis du har valgt en leveringsform som er dyre end den billigste vi tilbyder - her vil du ikke få merudgifterne refunderet.

    Vi refunderer beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse.

  • Leverer du til mit land?

    På Luxreaders.dk leverer vi udelukkende til Danmark.

    Ønsker du levering til Sverige besøg Luxreaders.se
    Ønsker du levering til Norge besøg Luxreaders.no
    Ønsker du levering til Finland besøg Luxreaders.fi
    Ønsker du levering til Holland besøg Luxreaders.nl
    Ønsker du levering til Tyskland besøg Luxreaders.de
    Ønsker du levering til Østrig besøg Luxreaders.at
    Ønsker du levering til UK besøg Luxreaders.co.uk
    Ønsker du levering til Belgien besøg Luxreaders.be
    Ønsker du levering til Frankrig besøg Luxreaders.fr
    Ønsker du levering til Polen besøg Luxreaders.pl

    Eller andre lande besøger Luxreaders.com

Min ordre

  • Er min ordre blevet sendt?

    Så snart din ordre er pakket og afsendt fra vores lager, vil du modtage en e-mail, der bekræfter dette. Denne e-mail indeholder et trackingnummer, der gør dig i stand til at følge pakkens vej til dig. Dette trackingnummer er ikke aktivt før speditøren registrerer modtagelsen. Dette er i mange tilfælde om aftenen på den pågældende forsendelsesdag eller senest morgenen efter.

  • Kan jeg spore min ordre?

    Ja! Så snart din ordre er pakket og afsendt fra vores lager, vil du modtage en e-mail, der bekræfter dette. Denne e-mail indeholder et trackingnummer, der gør dig i stand til at følge pakkens vej til dig. Dette trackingnummer er ikke aktivt før speditøren registrerer modtagelsen. Dette er i mange tilfælde om aftenen på den pågældende forsendelsesdag eller senest morgenen efter.

    Hvis du ikke har modtaget et track&trace nummer, så prøv at tjekke spam mappen.

  • Kan jeg annullere min ordre?

    Nej. For at kunne levere hurtigst muligt påbegynder vi omgående processerne, når ordren aflægges. Dette betyder at en ordre ikke kan annulleres, når først den er placeret. Hvis du ikke længere ønsker produktet anbefaler vi at du anvender den vedlagte returseddel. Du kan læse mere om vores gratis retur her.

  • Kan jeg ændre på en ordre, når den er bestilt?

    Nej, desværre ikke. I vores forsøg på at sikre den hurtigst mulige levering sættes processerne omgående i gang, når ordren aflægges. Det betyder at vi ikke er i stand til at ændre informationer eller produkter, når ordren først er angivet.

  • Jeg skrev den forkerte adresse, hvad gør jeg?

    Hvis du har skrevet adressen i din ordre forkert, så skal du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt.

    Hvis det er muligt, så retter vi adressen på din ordre med det samme.

    Hvis det ikke er muligt at få ændret adressen på din ordre, så finder vi en løsning på dette!

  • Jeg modtog det forkerte i min ordre

    Hvis du modtog det forkerte produkt i din ordre, så skal du bare sende ordren retur til os i deres originale emballage. Der følger en forudbetalt returlabel med, som du bare skal skrive ordrenummeret på og klistre på pakken. Send pakken via. den speditør som du modtog pakken fra. 

    Kontakt her efter vores kundeservice og fortæl dem hvilket produkt du oprindeligt gerne skulle have modtaget.

Betaling

  • Hvilke betalingsformer kan jeg anvende?

    Vi accepterer følgende kredit/debitkort: Visa, MasterCard, Visa Electron, Dankort, Maestro kredit og debitkort. Dertil kommer både Viabill og MobilePay.

  • Hvornår trækkes betalingen?

    Idet du afgiver en ordre, bliver dit betalingskort valideret, og du vil herefter modtage en mail, der bekræfter, at din ordre er modtaget. Betalingen finder først sted, når vi har afsendt din ordre fra vores lager. Hvis dit kort ikke accepteres, vil betalingen ikke finde sted, og du vil øjeblikkeligt blive informeret om, at betalingen mislykkedes. Husk at selvom betalingen ikke godkendes, tilbageholder nogle kortudstedere pengene for det tilsvarende købsbeløb, hvilket betyder, at du ikke vil have mulighed for at få adgang til pengene i en kort periode.
    Såfremt en vare er udsolgt, tilbageholder nogle kortudstedere pengene svarende til det ønskede købsbeløb, hvilket betyder, at du ikke vil have mulighed for at få adgang til pengene i en kort periode. Afhængig af kortudsteder kan beløbet være reserveret i op til 30 dage.

Størrelser, modeller & styrke

  • Hvilke størrelser har i?

    Vores briller findes i forskellige størrelser. På briller, der er særlig smalle eller brede, vil det fremgå på produktet her på hjemmesiden.

    Når du har valgt en brille på hjemmesiden, så kan du scrolle ned for at se de præcise mål på brillen.

    Hvis du ikke kan finde størrelsen på den brille du gerne vil købe, så er den beklageligvis udsolgt.

  • Er jeres briller unisex?

    Vores briller er unisex og designet til at passe både mænd og kvinders ansigtformer perfekt. Når du bevæger dig rundt på vores webshop, så vil du ligge mærke til at vi opdeler vores briller til mænd og kvinder. Vi gør dette udelukkende for at vise dig de bedst sælgende briller til hvert køn. Vi gør også dette for at give den bedste bruger oplevelse.

  • Kan jeg få denne model, med denne styrke og den her størrelse?

    Der er mange forskellige kombinationer af modeller, størrelse og styrker. Det er ikke altid, at vi har den eksakte brille som du leder efter. Nogen gange kan det være fordi brillen er udsolgt, i andre tilfælde er det fordi den ønskede tilpasning ikke eksisterer i vores produkt sortiment.

    Du er velkommen til at kontakte vores kunderservice med en forespørgelse.

  • Hvornår kommer denne model på lager igen?

    Det kan være svært at sige hvornår en præcis model kommer på lager igen. Vi bestræber os altid på, at opretholde lagerbeholdningen eller få fyldt lageret op hurtigst muligt.

    Indtil da, så kan du holde dig opdateret på vores sortimentsider.

  • Kan jeg rette på brillerne?

    Alle vores briller er produceret med fleksible hængsler, som gerne skulle give dig det mest optimale pasform.

    Hvis dette ikke giver en perfekt pasform, så kan du justerer brillerne en lille smule ved at bøje lidt i brillerammen. Dette skal gøres forsigtigt og uden at bruge for mange kræfter.